פורום
ניווט בפורום

צריכה עזרה דחוף!! התחייבות לתוכנית טיפולים

ציטוט

התחייבתי לתוכנית טיפולים במרפאה פרטית בסך של כ- 30,000 ש"ח הכוללים עקירות, כתרים ושתלים. שילמתי מקדמה של 10,000 ש"ח והתחלתי את טיפולי העקירות ולאחר חשיבה מחדש החלטתי כי אינני מעוניינת כרגע לבצע את השתלים והכתרים. הרופא אינו מוכן להחזיר לי את יתרת כספי עבור הטיפולים שטרם ביצעתי בטענה כי חתמתי על חוזה עם תכנית טיפולים ואינני יכולה לסגת ממנה. אני מבינה כי עליי לשלם על כל הטיפולים שביצעתי עד עתה אך אינני מעוניינת להמשיך כרגע בטיפולים אחרים מסיבות שונות. מה אומר החוק לגבי זה?

ציטוט

שלום,
הרופא טועה ומטעה. אין מדובר בחוזה עסקי שאין דרך חזרה ממנו ברגע שנחתם, וזכותו המלאה של כל אדם על אוטנומיה מוחלטת על גופו, ועל הטיפולים הרפואיים שאותם יקבל (למעט מקרי חירום והצלת חיים). לפי חוק זכויות החולה - "...קבלת החלטה בדרך של בחירה מרצון ואי תלות".
לפיכך בכדי שהרופא יקבל שכר, עליו לבצע טיפול רפואי שעליו הוסכם. משהחלטת לא לבצע מסיבות שונות, אין תמורה לשכר.

בהחלט נהוג שאם תופסק תוכנית הטיפול לאחר ששולמה המטופל יכול לקבל כספו בחזרה, בקיזוז ההנחות והעלויות של טיפולים שבוצעו מאותה תוכנית טיפול. למשל, אם עקירה בלבד עולה 700 ש"ח, וכחלק מתוכנית הטיפול הגדולה הרופא ביצע עקירה לפי מחיר של 400 ש"ח, ואח"כ החלטת לבטל את התוכנית הגדולה ולבקש החזר כספי עבור מה שלא תבצעי, יכול הרופא לדרוש שההחזר יהיה לפי המחיר ללא הנחה, אך אינו יכול לדרוש שתבצעי את שאר הטיפולים שבהם אינך מעוניינת כרגע (דוגמא בלבד)

עצתי - לשוחח עם הרופא ולהסביר שוב שאת מוכנה לשלם על מה שביצע ללא ההנחה שקיבלת, אך מבקשת את שאר התשלום בחזרה.
היה ולא יסכים, כמובן שזכותך להתלונן בועדת האתיקה של הר"ש ובפניות הציבור במשרד הבריאות.
וכמובן שזכותך גם לפתוח בהליך משפטי.

בהצלחה

ציטוט

תודה רבה. עזרת לי מאוד!!

ציטוט

🙂

התחברות

בודק...