דבר יו"ר הר"ש

ד"ר ליאור קצפ

חברות וחברים יקרים,

עם היבחרי לתפקיד יו"ר ההסתדרות לרפואת שיניים בישראל, בשנת 2019 קיבלתי על עצמי את האחריות והמחויבות לחזק את הארגון, להצעידו לפסגות חדשות ולהתאימו לעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים.

הר"ש מובילה מהפך דיגיטלי מתקדם לכלל החברים והחברות

הטכנולוגיות ברפואת השיניים מתפתחות בקצב מסחרר ומשנות את פניו של המקצוע בעולם כולו.

כאיגוד המקצועי המוביל, של רופאי השיניים אנו רואים עצמנו כאחראים לקדם כל חברה וחבר ולהנגיש בפניו את הטכנולוגיות החדשות. על מנת להעניק לכם, רופאי השיניים, חברי הר"ש, את הידע והכלים הנדרשים על מנת להמשיך ולהשתלב ברפואת השיניים בעידן הדיגיטלי, ולהתאים עצמכם למציאות החדשה ההולכת ונרקמת במקצוע.

במסגרת חזון זה הארגון ברשותי עבר וימשיך לעבור מהפכה דיגיטלית משמעותית. השקנו בעבורכם ערוץ יוטיוב, פתחנו חשבון אינסטגרם, ודף הפייסבוק והניוזלטר שלנו עברו מתיחת פנים זאת ע"מ להנגיש לכם, בצורה אפקטיבית וידידותית, את המידע על הפעילויות השונות שלנו ולחזק את הקשר עמכם.

פיתוח והרחבת גבולות המקצוע בעידן החדש

מטרה נוספת העומדת לנגד עיניי היא מיצוב והמשך הרחבת גבולות המקצוע. לאחר מאבק משפטי ורגולטורי ממושך השגנו הישג כביר, שמשמעותו: הכרה של המדינה בזכותם החוקית של רופאי השיניים לעסוק בתחום האסתטיקה במסגרת גבולות המקצוע. בעקבות כך נפתחו בפניי רופאי השיניים אפשרויות רבות של תעסוקה ופרנסה.

איכות המקצוע ושמירה על רמתו הגבוהה

שמירה על רמתו הגבוה של המקצוע בישראל ועל רמתם המקצועית הגבוהה של רופאי השיניים, היא בראש מעיניי, במסגרת זו הרחבנו עד מאוד את מערך הלמידה שלנו. הוספנו קורסים וסדנאות והקמנו ספרייה דיגיטלית הכוללת מאות הרצאות וובינרים העומדים לרשותכם בכל עת. ללא עלות.

רווחתם של כלל חברי ההסתדרות

נושא נוסף, אשר אותו אני רואה בחשיבות עליונה הוא דאגה לרווחתם, לשיפור תנאי עבודתם, והעסקתם של רופאי השיניים.

בין היתר, באמצעות ניצול כוח הקנייה הקבוצתי, אל מול חברות ביטוח וארגונים כלכליים. במסגרת זו בין היתר, השגנו תקדים היסטורי, ביטוח אחריות מקצועי קולקטיבי, מוצר ייחודי לחברי הר"ש החוסך, אלפי עד עשרות אלפי שקלים לשנה לכל רופא.

השקעה בדור הבא של רופאי השיניים

שמירה על זכויות המתמחים וקידומן, הן בראש מעיניי. אני רואה חשיבות רבה עד מאוד, בטיפוח הדור הצעיר ובשילובו בארגון ובמקצוע. בלי שילובו של הדור הצעיר, אין עתיד לארגון הכה חשוב הזה .

ההסתדרות תמשיך להשקיע ברופאי השיניים של העתיד.

הגנה ושיפור תדמיתם של כלל רופאי השיניים

הגנה על שמם ושיפור תדמיתם של רופאי השיניים בשיח הציבורי תקשורתי חשובה לי מאוד. כחלק משיפור תדמיתם של רופאי השיניים החלנו בפעילות למען הקהילה. בין היתר, ההסתדרות מפעילה מיזם התנדבותי, ב5 מוקדים בארץ. בשיתוף עמותת משלש, ובמסגרתו מתנדבים רופאי שיניים ומסייעים לנזקקים בשיתוף מחלקת הרווחה של העיריות.

חיזוק הקשרים ושיתופי פעולה בינ"ל

מטרה מרכזית נוספת אשר הצבתי בפני הארגון היא חיזוק הקשרים ושיתופי פעולה עם איגודי רופאי שיניים ברחבי העולם ומיצוב הארגון כמוביל בזירה הבינלאומית. אני גאה לומר ששיתוף הפעולה שלנו עם איגודי רופאי שיניים פורה ומשגשג מאי פעם ונמשיך להרחיבו.

הכנס המדעי לאומי של הר"ש

וכמובן, אי אפשר שלא להזכיר את היהלום שבכתר פעילות הר"ש. הכנס השנתי הלאומי-מדעי המתקיים כל שנה עם טובי המרצים מהארץ והעולם. הכנס הגדול ביותר והאיכותי ביותר במזרח התיכון, המוענק לכם חברי הר"ש ללא עלות. בשנתיים האחרונות אף הרחבנו את הכנס מיומיים לשלשה והוספנו לתכנית אפשרות סדנאות מקצועיות המועברות על ידי טובי המומחים בעולם.

חברים יקרים,
משימות ואתגרים רבים עוד לפנינו, צוות הר"ש המסור ואנוכי נמשיך לפעול למענכם ללא לאות.

דלתי פתוחה בפניכם.

אנא מכם, אל תהססו לפנות אליי בכל נושא היושב על ליבכם. מקצועי או אישי.

שלכם,
ד"ר ליאור קצפ,
יו"ר ההסתדרות לרפואת שיניים

התחברות

בודק...