פורום
ניווט בפורום

רישום ומומחיות

ציטוט

האם יתכן שרופא שיניים שסיים לימודיו בארץ בעל מרפאה אינו רשום בהסתדרות לרפואת שיניים? כמו כן האם רופא שלא סיים כל מומחיות (שיקום פה, או כירורגיה) יכול לבצע השתלות שיניים?

ציטוט

שלום,
1. בהחלט ייתכן שרופא שיניים לא יהיה חבר בהסתדררות לרפואת שיניים (הר"ש): מתוך בערך 7000 רופאי שיניים בארץ, כמעט 5000 הינם חברים בהר"ש.
יש יתרונות רבים בעיני כשרופא השיניים שלך הוא חבר בהר"ש : הר"ש הינו גוף ללא מטרת רווח, שדואג לשמור על סטדנרטים גבוהים של חבריו, ע"י עריכת כנסים והשתלמויות רבות לאורך כל השנה, ועיתון מקצועי לרופאי השיניים משעדכן על מאמרים חשובים והתפתחויות בתחום, בארץ ובועולם. רופא שיניים שממשיך לבוא לכנסים ולהשתלמויות, ללמוד ולהתעדכן, מקבל תעודת "רופא שיניים מעודכן" מטעם הר"ש. כמו כן יש ועדת ביקורת וועדת אתיקה, שמקפידה לטפל בתלונות ובעיות שונות במקצוע.
הר"ש גם נלחמת על זכויות המטופלים מול משרד הבריאות, למשל בנושא מימון טיפולי שיניים על חשבון המדינה, לא רק דרך קופות חולים, אלא שהמטופל יוכל גם לבוא למרפאת שיניים פרטית איכותית ולקבל סיוע בטיפול מהמדינה, ועוד.
למען האובייקטיביות אציין שכמובן גם רופא שיניים שאינו חבר הר"ש יכול להיות רופא שיניים מעודכן וטוב.

2. לגבי השתלות, מבחינת החוק כל רופא שיניים יכול לבצע כל פעולה רפואית שקשורה למקצוע, כמובן בתנאי שהוא מבצעה בצורה הטובה ביותר, כולל השתלות וניתוחים. דעתי האישית היא שבמקרה של ניתוחים מסובכים יש עדיפות לטפל ע"י מומחה לכירורגיה פה ולסת, או מומחה לניתוחי חניכיים. בצורה דומה, דעתי האישית היא שבטיפול שורש מסובך (למשל בשן טוחנת) יש עדיפות לטפל ע"י מומחה לטיפולי שורש.

כל טוב

התחברות

בודק...