מאמרים מקצועיים

טיפול שיניים לנזקקים, מעוטי יכולת, אוטיסטים וניצולי שואה

טיפול שיניים לנזקקים, מעוטי יכולת, אוטיסטים וניצולי שואה

 ד"ר גיא וולפין, מנהל הפורום

 

אין אדם שלא נזקק לטיפולי שיניים, אך לא תמיד הוא יכול להרשות לעצמו טיפולים שיבטיחו לו את היכולת לאכול, לדבר, לחייך, ולהנות מאיכות חיים טובה לפחות בהקשר הנ"ל. להלן מצורפות מספר עצות לאוכלוסיות מעוטי יכולת וניצולי שואה. המדינה מסבסדת חלק מטיפולי השיניים דרך סל הבריאות וקופות החולים, אך לקבוצות של ילדים ו/או קשישים, ואין מענה לכל הצרכים ולכל הזקוקים לעזרה.
 

1.  מומלץ לפנות ללשכה הסוציאלית העירוני באיזור המגורים, או דרך המוקד העירוני: רוב העיריות מתפעלות מרפאות שיניים עירוניות, או שנמצאות בהסכם עם מרפאות שיניים בעיר. יש להר"ש רופאים מתנדבים ברשויות המקומיות המטפלים במעוטי יכולת בהפניית מחלקת הרווחה ברשות הספציפית.

 

2. בבתי הספר לרפואת שיניים באוניברסיטאות ת"א ובירושלים סטודנטים מטפלים בילדים בחינם, ובעולים חדשים (חלק מהטיפולים בחינם בשנה הראשונה בארץ, וחלק מהטיפולים במחירים סמליים)

– בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב: 03-6406578, 03-6406016

– הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטת הדסה , ירושלים: 02-6776177 

 

3. לניצולי שואה נזקקים: להר"ש מספר רב של רופאי שיניים מתנדבים להעניק את רוב טיפולי השיניים בחינם או במחירי עלות מעבדה/חומרים. יש לפנות דרך העמותה כל-זכות:   טיפולי שיניים לניצולי שואה מהקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל או בטלפון 03-6090866.  יוזמה של ד"ר חן, יושב ראש הר"ש, ופעילים בה עשרות בעלי מרפאות פרטיות בארץ. אתם מוזמנים להאזין לתכנית הרדיו "זה מגיע לכם" של גילי תמיר הנפלאה ב"כאן – רשת ב' " , אשר שודרה בשבוע שעבר לרגל יום השואה, ובה מידע רב שאולי יעזור לניצול שואה שאתם מכירים. מידע נוסף יש גם באתר הר"ש באינטרנט Www.ida.org.il

4. באתר העמותה כל-זכות יש מידע נוסף לגבי טיפולי שיניים לנזקקים

 

5. רצ"ב גם נוהל משרד הבריאות לגבי שרות דנטלי לנזקקים במרפאות ציבוריות או פרטיות

 

6. לגבי טיפול שיניים באוטיסטים, רצ"ב מספר קישורים שאולי יוכלו לעזור, ויש עוד בחיפוש בגוגל :

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – אלוט 

טיפולי שיניים לאנשים עם מוגבלויות – כל זכות

טיפולי שיניים לאנשים עם מוגבלויות במרפאת בית איזי שפירא

 

7. עמותת לא עומדות מנגד: טיפולי שיניים לנשים וגברים שהיו במעגל הזנות ומשתקמים לאור מצבן, הכלכלי והנפשי, בריאות הפה של רבות מהשורדות מתדרדר ואיתו היכולת לאכול, לצאת לעבוד ולחייך. רבות סובלות מכאבים יומיומיים, שיניים מתפוררות ושבורות. אנו נעזרות ברופאות ורופאי שיניים שמתנדבות ומתנדבים לשקם את מצבן הרפואי בתחום השיניים ולצאת לחיים חדשים.


 

רופאי שיניים מתנדבים עיטור האור הרש שואה נזקקים

 

 

רופאי שיניים מתנדבים שואה

התחברות

בודק...