מאמרים מקצועיים

טיפולי שיניים בחו"ל – אולי זול יותר, אבל האם כדאי?

 טיפולי שיניים בחו"ל – אולי זול יותר, אבל האם כדאי?

הנהלת ההסתדרות לרפואת שיניים 

אם מצאתם את עצמכם עומדים בפני טיפול שיניים מסובך ויקר, ייתכן ותמצאו באינטרנט פרסומות של חברות שונות שמציעות לכם טיפול שיניים זול בחו"ל ומבטיחות חוויה נפלאה, לא רק שתגמרו את כל הטיפולים ביום אחד, גם תקבלו במחיר הזה טיסה ומלון וטיולים באיזור… מפתה, אך האם זו הבחירה הנכונה? רפואית וכלכלית?

ראשית, חשוב מאוד להבין, אין לבצע טיפולים רפואיים רק לפי צילומים רנטגניים וצילומים קליניים, שיחת וואטסאפ או זום. זו טעות חמורה, שעלולה להוביל לייעוץ לקוי ואף רשלני. טיפול מסובך יש לבצע רק לאחר איבחון מדוייק ומקצועי, הכולל בדיקה יסודית קלינית ורנטגנית, הסבר מקיף למטופל וקבלת הסכמתו, כולל שלבים שונים של הטיפול, אלטרנטיבות וכולי. לקבל יעוץ אינטרנטי לפתרון בעיות רפואיות מסובכות גובל ברשלנות רפואית לעיתים.

שנית, אנו מדגישים שוב ושוב, אין שום אפשרות (בארץ או בחו"ל) לבצע טיפול מורכב ומסובך "ביום אחד", טיפול דנטלי מסובך מבוסס על שלבים שונים והחלמה של הגוף בין שלב ושלב. ההטעיות בנושא רבות, ומיועדות לקסום לכם אך בפועל המצב אינו כזה, ואף משרד הבריאות יצא בהצהרה חריפה מאוד בנושא המתריע שפרסומות כאלו נחשבות עבירה אתית ואף עוברות על החוק. קחו גם בחשבון שאם ההליך הרפואי מתנהל בצורה הנכונה, תצטרכו לטוס מספר פעמים לחו"ל לכל שלב ושלב של הטיפול.

בעייה קשה אחרת, אין שום פיקוח או הבנה מיהם הרופאים שאצלם "תנחתו" ואותם תראו בפעם הראשונה ומייד תתחילו טיפול מסובך מאוד ויקר. האם הם הרופאים המתאימים? האם עברו התמחויות או הכשרות מיוחדות בכדי לטפל במצב שאליו הגעתם? וכן אין שום בקרה של משרד הבריאות על רמת הטיפולים בחו"ל, אין פיקוח על סוג החומרים והשיטות שמבצעים, אין פיקוח על המרפאות והמעבדות וכולי.

נשאל שאלה מאוד פשוטה – אם תצטרכו ניתוח רפואי מסובך, האם תעשו בבי"ח בארץ או במדינות כמו טורקיה, גאורגיה, ארמניה, רומניה וכולי? ללא שום ביקורת מיהם הרופאים המטפלים, מה קורה מבחינת אישפוזים וסיבוכים שבהחלט ייתכנו? האם הביטוח הרפואי לטיסות בחו"ל מכסה עלויות של אישפוזים וטיפולים רפואיים דנטליים שנכשלו (כמובן שלא)? כל שכן, במצב של סיבוכים – דלקת, שתל שנכשל, ניידות של שיניים, כאבים, זיהום, נפיחות, שבר או סדק בשן או בכתרים – אתם כבר חוזרים לארץ והרופא בחו"ל… מה עושים? ובמקרה המדאיג של סיבוכים או טיפול שנכשל – ואפילו במצב של צורך בהגשת תביעה רפואית – איך אפשר לדמיין תהליך כזה בחו"ל?

יש עוד סיבה די פשוטה להבדלים בעלויות. יוקר המחיה בכל מדינה בעולם. רכישת ציוד רפואי והקמת מרפאה במדינות שונות מן הסתם שונה ממדינה למדינה, ובדיוק כמו שאנו שמים לב להבדל בעלות של מלון בגאורגיה או שאוורמה ומעיל עור בטורקיה, כך גם העלויות של הקמת מרפאות במדינות כגון אלו הינו זול יותר מאשר לנו בישראל. בישראל העלויות לטיפולי שיניים מורכבים נחשבים בממוצע ואולי אף זולים בהשוואה למדינות מתקדמות אחרות, כמו ארה"ב, קנדה ואנגליה. מה שבארץ עולה X שקלים, יכול לעלות בארה"ב X דולרים…

 כך שבסך הכל, בדיוק כמו כל טיפול רפואי אחר, הצורך הראשון במעלה הוא טיפול רפואי איכותי, שמבוצע ע"י רופאים ברמה הגבוהה ביותר, במרפאות איכותיות וחומרים מעולים, עם בקרה של משרד הבריאות, והקשר המתמשך וההכרחי עם הרופא האישי שלכם בכל נושא ובכל בעייה. כשלוקחים בחשבון את כל ההערות האלו, רפואיות וכלכליות, הרי שבהחלט טיפול שיניים בחו"ל אינו הדבר הנכון לבצע ברוב המוחלט של המקרים.

ההמלצה שלנו – את חו"ל תשאירו לחופשות, ולא לטיפולי שיניים…

 

וכדאי גם לקרוא:

כל טיפולי השיניים ביום אחד – האם מציאותי או פרסומת מפתה ומטעה?

 

 

 

התחברות

בודק...