מאמרים מקצועיים

איך בוחרים רופא שיניים טוב ומקצועי שילווה אתכם ויטפל בבעיות השיניים שלכם?

רופא שינייםאיך בוחרים רופא שיניים שיטפל בכם?

ד"ר גיא וולפין – מנהל הפורום

כדאי לבקש המלצות מאנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם – חברים, משפחה, שכנים. שאלו אותם למי הם הולכים וממי הם מרוצים. כמו כן לבדוק במקביל מידע חופשי באינטרנט, של חוות דעת ממטופלים שהיו מרוצים – ולא להתרשם לעומת זאת מכל מיני פרסומות קופצות, מבצעים, הנחות, הבטחות פלאים וכולי.

כדאי גם לבדוק היטב מיהו הרופא שאליו מגיעים – לא להתפתות וללכת למרפאה בה לא מציגים את שם הרופא ואי אפשר לדעת פרטים עליו. תמיד אפשר ורצוי להיכנס לאתר משרד הבריאות ולבדוק מידע לגביו ו/או ברשתות האינטרנט השונות/גוגל וכולי.

לקבוע לאחר מכן פגישה לבדיקה וייעוץ עם הרופא שבחרתם.  כדאי להגיע עם כל צילומי הרנטגן ורשימת הבדיקות והטיפולים שביצעתם לאחרונה. לא מבקשים תוכנית טיפול באינטרנט, ולא מבקשים תוכנית טיפול רק על סמך צילומי רנטגן או הצעות מחיר שקיבלתם, אלא ניגשים לבדיקה מקיפה קלינית ורנטגנית עם רופא הגון ומקצועי.

כדאי לשאול, להבין, לקבל תשובות – ולהתרשם מהמקצועיות, סבלנות, הסברים, יחס. לראות אם האופי של הרופא נראה לך כזה שאפשר לסמוך עליו ויש לו סבלנות, והוא מגלה יחס חם ואישי, או שלא.

כדאי ורצוי לשאול מאילו חומרים ובאילו טכנולוגיות הוא נעזר ולבקש גם מידע על אלטרנטיבות לטיפול המוצע (למשל שתל במקום גשר)אפשר ורצוי לבקש תמונות לטיפולים דומים לשלך הרופא ביצע, ואפשר גם לבקש טלפון של מטופל שעבר טיפול דומה ולהתייעץ איתו. חשוב לדעת גם אם יש תורים פנויים או זמן המתנה ארוך בין טיפול לטיפול, אם יש שירותי עזרה ראשונה במידת הצורך (כולל סופ"ש / חגים וכולי).

יש להבין כי לעיתים תוכנית הטיפול קלה ופשוטה, והמענה הוא מיידי. אך לעיתים המצב מורכב ומסובך, ויש צורך בתכנון מקיף ומעמיק, לעיתים עם מומחים נוספים,ובמצב הזה ראוי ורצוי לקבוע עוד פגישה ולקבל הסבר על התכנון שבוצע והטיפולים שעליכם לעבור.

כמו בכל מקצוע, זמנו של הרופא חשוב, והידע והניסיון שצבר במשך השנים הוא קריטי להצלחת התוכנית. 

בתוכניות טיפול רבות ייתכנו שינויים בהתאם למצב ועליהם להיות מוסברים למטופל במלואם, ובכל מקרה בכל שלב כדאי ורצוי שהמטופל יוכל לשאול שאלות ולקבל עדכונים והסברים.  

כמו כן להתרשם ממראה המרפאה – נקייה? מסודרת? הקפדה על נהלים בעת הקורונה? חלוקים נקיים? שירותים נקיים? וכולי.

לגבי רישומים, השתלמויות, התמחויות – המידע צריך להיות נגיש למטופל בקלות. גם מצד המרפאה חייבים למסור מידע מדוייק. במנוע החיפוש באתר שלנו יש מידע על רופאים החברים בהסתדרות לרפואת שיניים (לא כל רופא חבר באירגון שלנו), ובאתר משרד הבריאות (https://practitioners.health.gov.il/Practitioners/2) יש מידע נוסף על הרופאים בארץ.

בהזדמנות זו אנו מתריעים בפני רופאים המציגים עצמם כמומחים ללא קשר למציאות (כגון "מומחים להשתלות", "מומחים לאסתטיקה", "מומחים לחרדות" וכו' – אלו תארים פיקטיביים, והשימוש בהם הוא עבירה על החוק. כמו כן אנו מזהירים מפני פירסומות קוסמות המבטיחות ניסים ונפלאות, כגון פתרון כל בעיות השיניים ביום אחד או מחירים נמוכים בצורה מדהימה וכו'. כדאי לזכור שהפשרה היא רק על חשבון המטופל ובריאות הפה והשיניים שלו.

 

 

בהצלחה

התחברות

בודק...